Кіровоград24: портал про місто

Кіровоград24: портал про місто

Розділ: новини
Автор:
Дата: 10:00
Документ знаходиться за адресою: http://kirovograd24.com/shortly/2026/10/06/rozpochalas-internet-konferentsija-na-temu-zupinennja-reestratsii-podatkovih-nakladnih-rozrahunkiv-koriguvannja-v-edinomu-reestri-podatkovih-nakladnih-.htm

Розпочалась Інтернет-конференція на тему: «Зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних»


Інтернет-конференція із начальником управління з питань виявлення та опрацювання податкових ризиків ГУ ДПС у Кіровоградській області Ігорем Лемехою щодо зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.


Свої запитання надсилайте на електронну поштову скриньку:[email protected]


Питання 1. Чи можна подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН після спливу 365 днів? 


Відповідь. Ні. Порядком прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України12 грудня 2019 року  № 520 (далі – Порядок № 520) визначено термін 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного в ПН/РК. Нормами цього порядку, ПКУ та з урахуванням вимог інших норм чинного законодавства України не передбачено виключень. 


Питання 2. Чи потрібно до таблиці даних крім пояснення подавати копії документів, і які саме? 


Відповідь. Відповідно до Порядку затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку. 


Крім пояснення, платники податку мають можливість надавати копії документів для підтвердження достовірності інформації, зазначеної в таблиці даних. Але, часто платники витрачають свій час – на непотрібне, скануючи/копіюючи безліч первинної документації. Цього робити не потрібно. 


Зокрема, платник податку може надати копії документів щодо наявності основних фондів, які використовуються у виробничій діяльності, джерела їх походження, інформацію щодо змін, які відбулись на підприємстві, а граничний термін звітності ще не настав – і у податкової служби відсутні ці дані, тощо. 

Хотілося б акцентувати, що документи, які містяться в інформаційних базах даних ДПСУ – додавати до пакету документів не потрібно. 


Питання 3. Яка найбільш розповсюджена причина блокування ПН? 


Відповідь. Алгоритмом зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН передбачено, що якщо ПН/РК, які подані для реєстрації в Реєстрі, не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації та у платника податку відсутні показники, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, то такі ПН/РК перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій. 


Найчастіше причиною зупинення реєстрації податкових накладних є п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій Порядку затвердженого Постановою №1165 (обсяг постачання товару/послуги згідно з кодом УКТЗЕД/Державного класифікатора продукції та послуг/умовним кодом такого товару, які подано для реєстрації в ЄРПН  перевищує величину залишку такого товару/послуги на умовному складі платника).  


При здійсненні оптової торгівлі таке перевищення може бути якщо у вашого постачальника є зупинені ПН або постачальник реєструє ПН пізніше ніж ви, або він не є платником ПДВ. Крім того, у формулі розрахунку величини залишку товару закладено коефіцієнт 1,5. Тобто, величина залишку визначається як різниця між обсягом придбання згідно отриманих податкових накладних та митних декларацій, збільшеним у 1,5 рази та обсягом постачання відповідного товару. Отже, як бачимо у формулу закладено «так званий» коефіцієнт націнки, і в свою чергу, він також може вплинути на зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН.  


Платникам податків, які ж здійснюють виробничу діяльність або надають послуги - необхідно подати на розгляд Комісії таблицю даних платника податку на додану вартість. Наявність таблиці даних – однин з головних запобіжників блокування ПН/РК в ЄРПН.


Питання 4. Відправлену на реєстрацію податкову накладну заблоковано. Які подальші дії?


Відповідь. Відповідно до наказу Мінфіну від 12.12.2019 р. № 520 «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних» платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів письмові пояснення та копії документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено.


Документами, необхідними для розгляду, можуть бути:


- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;


- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;


- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури / інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;


- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;


- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;


- інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.


Перелік не є вичерпним, при цьому можуть бути надані тільки деякі звіти, що в повному обсязі відображають суть господарської діяльності платника. 


58Переглядів
Інші матеріали розділу Версія для друку

Коментарі

Ще нема коментарів до цього матеріалу. Будьте першим!
Напишіть ваш коментар
Ім'я:
Коментар: