Музей мистецтв завжди звертається до теми Соборності України своїми виставками експозиціями та просвітницькими заходами.
Це свято в Україні на офіційному рівні відзначається з 1999 року. Ідея Соборності українських земель дуже актуальна зараз, коли частина території фактично перебуває в окупації, а на інші українські землі агресивна сусідка Росія готує військову агресію з метою знищення української державності. Саме тому сьогодні важливо звертатися до тих одночасно трагічних і героїчних сторінок нашої історії, аби ідея соборності та державності була успішно втілена в життя уже сучасними поколіннями українців.
Загальновідомий для небайдужих до історії нашої держави факт, що Акт Злуки Української Народної Республіки і Західноукраїнської Народної Республіки, який був ратифікований наступного дня Всеукраїнським народним конгресом, як «Універсал Соборності» розпочався 22 січня 1919 року о 12 годині. Міністр закордонних справ Західноукраїнської Народної Республіки Лонгин Цегельский зачитав і передав голові Директорії Володимиру Винниченку грамоту-ухвалу Української Національної Ради від 3 січня 1919 року. Це відбулося біля пам’ятника Богдана Хмельницькому в Києві. У відповідь представник Директорії Федір Швець виголосив довгоочікуваний Універсал: «…віднині воєдино зливаються століттями відірвані одна від одної частини єдиної України, Західноукраїнська Народна Республіка (Галичина, Буковина й Ужгородська Русь) і Наддніпрянська Велика Україна. Здійснилися віковічні мрії, якими жили і за які вмирали кращі сини України. Віднині є єдина Незалежна Українська Народна Республіка..»
Експозиція «Єдність країни» знайомить глядача з живописними творами, які оспівують красу українських земель від Карпат до Криму, в ній представлені мистецькі твори Анатолія Постоюка (1938 р.н.) «Київська весна», 1979; Бориса Вінтенка (1927-2002) «Після дощу», 1999; Степана Письменного (1923-2010) «Вартові кам’яної могили», 2008; Бориса Єгорова (1925-2017) «Стежка на Говерлу», 1970; Сергія Дриги (1960 р.н.) «Синьовирська галявина», 2012; Анатолія Горбенка (1944 р.н.) «Херсонеський символ», 1999.
Головна мета експозиції залишається незмінною – засобами образотворчого мистецтва пробудити у глядача почуття гордості за красу української землі, яка варта того, щоб боронити її від ворога.